donderdag 14 juli 2016

week 2 #bloggersbootcamp, drie boeken die je inspireren.

De blogopdracht van week 2 is, als jij 3 boeken zou moeten doorgeven aan anderen, welke 3 boeken van waarde zouden dit zijn en waarom?

Bij het lezen van deze opdracht denk ik meteen aan;

'De Celestijnse Belofte' van James Redfield.

Dit boek kreeg ik te leen van mijn schoonzus, een half jaartj  na de scheiding met mijn ex, alleen in een vakantiehuisje, verlaten van alles en iedereen alles kwijt zag raken en behoorlijk met mezelf in de knoop zat.
Het boek gaf mij weer een kleurrijke kijk op het leven, niet in het bijzonder op mijn leven want daar gebeurde niet veel moois, maar wel op de kleine dingen die om mij heen gebeurden.

Kleine dingen, zoals een blauw bloemetje dat helemaal alleen opbloeide in het dorre, kale grasveld rondom mijn huisje... wat was die mooi!
Samen met mijn dochter keihard met 'Meat Loaf' mee blèren in de auto 's morgensvroeg naar school.
Lekkere en goedkope gerechten maken voor mijzelf.
Mooie, lieve mensen leren kennen of ze herkennen.
Samen met de hond genieten van het uitzicht op het Ketelmeer, wat hebben we daar vaak gezeten!

Want ook dat gebeurt in tijden als je denkt dat er niets goed meer gaat, dan kun je wel een gids gebruiken die je wijst op deze wijsheden. Het heeft mij in elk geval heel veel geholpen.



Mijn tweede boek zou zijn,
'De Donkere Toren' van Stephen King.

Het is eigenlijk niet een boek, maar een serie van zeven boeken. Toen ze uitkwamen, elk jaar een of soms zat er nog langer tussen wist ik vaak niet meer precies hoe het was gegaan. Afgelopen winter heb ik alle zeven delen achter elkaar gelezen en waas positief verrast. Het boek heeft een mooie rode draad... 'ka'.
'Ka' staat voor 'als het gebeuren moet, gebeurt het'.. zo simpel is het.
Stephen King neemt je mee van een ver verleden, naar het heden en de toekomst, via demonen en geesten of bizarre personen en gebeurtenissen. Fantasie, sprookjes en realiteit gaan door elkaar heen. Je houd er van of je houd er niet van.
Een bizar, verslavend verhaal zoals alleen King ze kan schrijven.
Wat mij persoonlijk treft in dit boek is het mooie van 'Ka' , alles is zoals het is, je kunt het uitstellen maar gebeuren gaat het toch, daar verander je niets aan.


Mijn derde boek,

Ik kan werkelijk geen titel bedenken. Het zijn de 'andere boeken', die mij niet echt raken maar allemaal wel een bepaalde betekenis hebben in mijn leven.
De serie van 'Het Volk', volkeren die reizen en leven in de pré historie met veel spirituele vertellingen of
De trillers die ik graag mag lezen om lekkere spanning te voelen,
of
De meer romantische boeken om bij weg te dromen.
Ik kan niet kiezen... sorry.. ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten