dinsdag 5 juli 2016

WEEK 1. #bloggersbootcamp, waar zeg je nee tegen? (2)

Na mijn eerdere blog over 'nee' komt mij nog een heel andere kijk op 'nee' in me op...

Bij het opvoeden van de pups, leerden we ze ook 'nee'.
Een heel ander 'nee' als 'nee' zeggen tegen iemand of iets.
Als ik een pup 'nee' leer, dan leer ik hem eigenlijk om niet te reageren.
Gaat hij zonder dat ik het wil naar iemand toe, zeg ik 'nee'.
Wil hij mijn lekkere koek van tafel pakken en opeten, zeg ik 'nee'.
Ik leer mijn pup dus geen 'nee' zeggen, maar 'nee' doen!

En het werkt  :)
En het klinkt beter als 'foei!'  Wat ook vaak veel bozer wordt uitgesproken.

'Nee' is 'Nee' en 'Nee' doen is JAAAAAA!   goedzo!




4 opmerkingen:

  1. ;-) die is leuk..... ik roep mijn 4-voeters altijd ter orde met een 'gaan we doen?"
    maar ja dat zijn oudjes ... en geen pups

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het werkt ook bij oudere honden ;) het is maar net waar je zelf mee kan werken :)

      Verwijderen